dinsdag 8 juli 2008

Nieuwsflits

Mijn literatuurstudie is gereed en geaccepteerd!

De resultaten tot nu toe:
  • Literatuurstudie gereed
  • Afbakening verscherpt: bedrijfseconomische aspecten onderzoek ik niet
  • De deelnemers aan het privacy debat leven in hun eigen werkelijkheid
  • De politie heeft te veel werk om de Big Brother uit te hangen
  • Een commerciĆ«le BB is veel waarschijnlijker
  • Mijn forensische aspecten richten zich op het “forensisch gereed” zijn van bedrijven
  • De integratie van het scriptie hoofdstuk "Juridische omgeving" en het hoofdstuk "Privacy" uit mijn literatuurstudie is nagenoeg afgerond
Wat komt er nog aan?
Het Forensic Zachman model (FORZA) is door de ontwikkelaar Ricci Ieong toegepast in een paar zaken. Dit model is bedoeld om de rollen in een forensisch onderzoek duidelijk te beschrijven, met inachtneming van de juridische aspecten. Het hoofdstuk “Forensische aspecten” bevat weinig nieuwe inzichten op technisch gebied. Mijn originele wens aan het begin van het afstudeertraject was het ontwikkelen van een Forensisch Informatie Systeem (FIS). Door allerlei goede redenen ben ik daarvan afgestapt. Toch zijn de organisatorische kanten van een dergelijk informatiesysteem en de problemen dit met zich meebrengt interessant en relevant. Een van de onderwerpen in het hoofdstuk "Forensische aspecten" zal daarom betrekking hebben op de verankering van de randvoorwaarden die ik op basis van mijn onderzoek opstel.

Geen opmerkingen: